ClickDimensions binder virksomheden sammen med kontakter, nye og eksisterende kunder.

Microsoft CRM hedder nu Dynamics 365.
For ikke at forvirre kalder vi det Microsoft CRM lidt endnu.
Du kan læse mere her.

I måler sikkert allerede på hvem og hvor mange, der besøger jeres hjemmeside? Når I sender nyhedsbreve ud, ved I sikkert også nogenlunde, hvor mange af dem der når frem, og hvor mange af dem der kommer retur.

Bruger I et af de mere avancerede værktøjer til e-mail marketing, kan I også måle, hvem der rent faktisk læser jeres nyhedsbreve. Det er selvsagt meget nyttig viden, hvem der åbnede mailen, og hvad de klikkede sig videre til fra mailen. Kan man så kombinere det med viden om, at den selv samme person måske tidligere har været på jeres hjemmeside, og hvad de her har vist interesse for, er man godt rustet til at prioritere sine salgsindsatser. Det gælder, når man skal prioritere sine nye emner, og når man skal følge op på sine eksisterende kunder.

Microsoft Dynamics CRM med ClickDimensions

Al denne information, og meget mere, kan du få samlet i Microsoft Dynamics CRM med ClickDimensions. ClickDimensions er bindeleddet mellem virksomheden, jeres nye og eksisterende kunder samt kontakter. ClickDimensions samler automatisk oplysninger omkring dine kundeemner, og giver dem en "lead score" ud fra udvalgte kriterier, der er vigtige for netop jeres virksomhed.

Med ClickDimensions kan I se, hvem der er interesseret i hvilke produkter og informationer, kvalificere deres interesser og handle ud fra det. 

Søger du et mindre set-up, der primært dækker e-mail marketing og tracking af mails, anbefaler vi Dynamics CRM sammen med MailChimp. Se mere under menupunktet 'CRM og MailChimp'. 

Social Discovery - se hvem dine leads er
Med ClickDimensions Social Discovery kan man fx vise de enkelte leads' LinkedIn-profil sammen med de informationer, man allerede har om personer i CRM. Informationerne er integreret med jeres MS CRM, så I har et præcist overblik over, hvem vedkommende er.

Lead score
ClickDimensions sporer de besøgendes aktivitet på jeres hjemmeside, sammenholder med de øvrige informationer der er i systemet, og tildeler dem en 'score' baseret på hvert af deres besøg, hvilke sider de læser, og eventuelt hvad de downloader og abonnerer på. Scoren er baseret på værdier, I tildeler de forskellige elementer på hjemmesiden. Scoren kan være høj eller lav alt efter vigtigheden af sidens indhold. Salgsteamet kan ud fra 'lead score' hurtigt og let fastslå, hvilke leads der skal arbejdes videre med.

Web Tracking
ClickDimensions tracker, hvem der besøger jeres hjemmeside, og hvilke produkter/tjenester der interesserer dem. Alle besøgende spores, og ClickDimensions fastlægger, hvorfra de kommer. Når den besøgende bliver identificeret (ved enten at udfylde en formular eller klikke på et link i en af jeres marketing e-mails), sammenholdes disse oplysninger med tidligere besøg fra vedkommende. Det giver et unikt indblik i jeres kunders og leads' interesser og mulighed for at optimere jeres kommunikation til dem.

Derudover er ClickDimensions

  • E-mail marketing – fx nyhedsbreve
  • Nurture marketing – målret og juster dine budskaber efter kundens adfærd og ønsker
  • SMS – fx reminders
  • Campaign tracking – hvor godt fungerer dine indsatser?
  • Form capture – få data direkte fra din hjemmeside ind i CRM
  • Surveys – få overblik over kundernes feedback direkte i CRM
  • Landing pages – til avanceret tracking af fx links i nyhedsbreve

Videoer om ClickDimensions
Introduktionsvideo fra ClickDimensions (på engelsk).

VideoKnap

Se indlægget fra Microsoft Campus Days 2012 med Flemming Bækdal fra For a Fact og Jacob Mondrup. Indlægget er på dansk.

VideoKnap

Når vi skal hjælpe vores kunder, skal vi selvsagt have viden og erfaring. Det har vi, og vi har papir på det – også i forhold til ClickDimensions.Vivant er ClickDimensions-certificeret

På den måde er vi endnu bedre rustet til at hjælpe jer med fx e-mail marketing og målinger af besøgende på jeres hjemmeside.