Dynamics 365 CRM er værktøjet, der holder samling på trådene.

Har du prøvet at tabe en ordre, fordi du ikke fik fulgt op i tide? Kan du let og enkelt se, hvornår en kollega sidst har været i kontakt med en bestemt kunde? Har du et øjebliksbillede af, hvor mange oplæg og tilbud I har ude hos kunderne? Er det for besværligt at opdatere jeres CRM, så informationerne er tilgængelige for alle?

Løsningen kan være Dynamics 365 CRM. CRM betyder Customer Relationship Management, og handler basalt set om styring af al information og kommunikation til og fra dine kunder og emner. Dertil rummer systemet mulighed for styrring af service afdelingen med fx ticket og sagshåndtering, samt simpel e-mail marketing.

Dynamics 365 logo

De sociale medier
Fra version 2015 kom "Microsoft Social Listening", hvor man kan overvåge sociale medier som Twitter og Facebook. Med Microsoft Social Listening kan man fx overvåge sit virksomhedsnavn, produktnavne, konkurrenterne eller noget helt tredje. Ud over at man får besked, hvis ens søgekriterie dukker op, måler systemet også, om det er i en positiv, neutral eller negativ sammenhæng. På den måde opdager man, hvis der er utilfredse kunder, der skal have hjælp til at blive glade igen. 

"Voice of the Customer" er et modul, der kom version 2016. Modulet bruges til spørgeskemaundersøgelser. Med modulet kan man manuelt eller som en automatiseret proces tage temperaturen på sine kunder og emner, og automatisk få besked, hvis nogle kunder kræver ekstra opmærksomhed, eller deres tilfredshed skal hæves.

Via denne korte video kan du se mere om, hvordan "Voice of the Customer" fungerer i praksis. Både "Microsoft Social Listening" og "Voice of the Customer" er gratis, når man har minimum ti Dynamics CRM Enterprise licenser.

CRM gennem Outlook
Dynamics 365 CRM er en integreret del af Outlook. Dine salgsindsatser og mails bliver automatisk registreret på kunden, når du arbejder i Outlook. Når du sender oplæg og bearbejder kunderne, registrerer du din bearbejdning og forecast i Outlook. Alle informationer er let tilgængelige for dig selv, dit salgsteam og virksomhedens salgsledelse.

Via linket til vores danske video om Dynamics 365 CRM kan du se, hvordan det ser ud i praksis.

Det er naturligvis også muligt at tilgå Dynamics 365 CRM på mobile enheder via en app, der er gratis. Er det interessant for dig, så læs mere her.

Nye moduler og systemer i eksisterende CRM
Der er også rig mulighed for at udbygge sit Dynamics 365 CRM med nye moduler, som man selv designer. Det kaldes ofte for xRM. Når du allerede har Dynamics 365 CRM, kan du uden yderligere licensomkostninger bygge dine egne moduler. På den måde får du helt ny funktionalitet, uden brugerne skal lære et nyt system at kende.

Typer af moduler
Vivant har lavet løsninger til fx projekt- og time-/sagsstyring, kursus- og deltageradministration, private equity, loyalitetsklubber, rekrutteringsvirksomhed, personalehåndtering og intern HR, service-/supportafdelinger, komplekse franchisestrukturer, markedsføring til kunder og kommende medarbejdere og naturligvis salg, pipelinestyring, forecasting, KPI-målinger og rapportering via let overskuelige dashboards. Ud over de xRM-moduler vi selv har lavet, har vi et godt overblik over de moduler, man kan købe via tredjepart, og på den måde berige sit Dynamics 365 CRM-system med ny udvidet funktionalitet.

Cloud eller egen server
Når man køber Dynamics 365 CRM, vælger man selv, om man ønsker sit CRM-system hosted i skyen, eller om man ønsker det installeret på sin egen server. Vivant kan hjælpe dig med at træffe det rigtige valg. Der kan være økonomiske og/eller tekniske grunde til at vælge det ene frem for det andet. Vælger du at benytte Dynamics 365 CRM som en cloud-service, er du meget hurtigt i gang, og har meget få opstartsomkostninger. 

Priser for licenserne til installation på egne servere kan variere i forhold til, hvilke andre licensaftaler man har.

Erfaring
I mere end 15 år har Vivant – dels som interne medarbejdere og dels som eksterne konsulenter – arbejdet med CRM for blandt andre flere førende konsulenthuse, der rådgiver Danmarks mest succesfulde virksomheder. Så det er ikke tom snak, når vi siger, at Vivant har salg og salgsledelse godt inde under huden. Den proces, I arbejder ud fra, er vores udgangspunkt for implementeringen, og vi ved samtidig, hvilke tekniske muligheder der findes. Derfor finder vi hurtigt den rigtige løsning for jer, uanset om det er CRM til en mindre installation eller en større implementering i en kompleks organisation.

Priser på CRM-abonnementer
Filhåndtering med SharePoint
Et udpluk af vores referencer