Der var Office 2003, 2007, 2010, 2013, og så kom Office 2016.

Hvad handler Office 2016 egentlig om, og er det noget for dig?

Office 2016 blev lanceret i efteråret 2015, og kunder med Microsoft Cloud, Office 365, er forrest i køen til den nye udgave af Office-pakken.

De nye Office-apps til smartphones og tablets er langt mere touch- og cloud-fokuserede end i tidligere udgaver, og der er naturligvis en version til både PC- og MAC-brugere.

Der er nyheder i både Excel, Word, PowerPoint og Outlook.

I Office 2016 er der nyheder i ExcelI Excel er der introduceret seks nye designs af diagrammer, der i den engelske udgave af softwaren kaldes Waterfall, Histogram, Pareto, Box & Whisker, Treemap og Sunburst.

I Office 2016 er der nyheder i WordI Word er det nu muligt med 'real-time indtastning', hvor man kan se, hvad andre arbejder på, og hvad de konkret skriver, mens de er i gang med det. Det kræver brug af OneDrive for Business, som i stigende grad udgør en vigtig brik i Microsofts produkter. Samme funktion er også tilgængelig via SharePoint via Microsoft Cloud, Office 365.

Insights-teknologien giver dig kontekstbaseret information fra internettet (bygget på Bing) direkte i Office-softwaren (både Excel, PowerPoint, Word og Outlook), mens du arbejder. Du kan tjekke fakta eller udforske ord og udtryk uden at forlade dit regneark eller din præsentation ved at højreklikke på et ord eller udtryk og vælge 'smart lookup'.Tell Me-funktion i Office 2016

Microsoft har også implementeret funktionen Tell Me, der gør det lettere at finde de kommandoer, du har brug for. Der kommer en specifik Tell Me-boks i Office-softwaren, hvor du kan taste ind, hvad du ønsker at gøre ... og forhåbentlig få brugbare svar retur. 

Mange har sukket efter det, og der er blevet lyttet. I Office 2016 (Word, Excel og PowerPoint) kan man konvertere håndskrift til maskinskrift, fx matematiske formler skrevet med en digital pen, musen eller din finger.