Historien bag Vivant og grundprincipperne for vores arbejde.

Vivant er en konsulentvirksomhed ejet af medarbejderne, som alle er certificerede på en lang række af Microsofts teknologier og produkter. Vi leverer selv store dele af vores ydelser, men har tilknyttet en lang række certificerede specialister og allround teknikere. På den måde er vi fleksible og kan levere på både store og små opgaver.

Vivant er stiftet af Jacob Mondrup og Lars Kristensen i 2006, og i 2007 sluttede Martin Warner sig til som partner.

Ud over den faste stab af konsulenter samarbejder Vivant med en lang række andre konsulenter og specialister som fx udviklere og integrationseksperter.

  • Vi arbejder med drift af bl.a. Microsoft-teknologier som fx Server, Hyper-V, Exchange, SQL, SharePoint, ISA Firewall, SCCM og CRM
  • Vi har stort fokus på både de økonomiske og tekniske fordele ved cloud services og trådløse teknologier
  • Vi supporterer Windows arbejdsstationer med bl.a. Microsoft Office
  • Vores erfaring med drift, support og opbygning af IT går mere end 15 år tilbage

Hvordan vi arbejder hos jer
På strategisk niveau i organisationen bliver idéer til planer. På det taktiske niveau bliver planerne til handling. Når planerne føres ud i livet, giver de værdi for virksomheden, medarbejderne og kunderne.

Ansvaret, for at IT-systemerne fungerer, er tit placeret højt i organisationen. Vi oplever ofte, at der er brug for nogen, som i det daglige kan overtage ansvaret og give de forretningsdrivende 'ro i maven' omkring IT. Her kan Vivant varetage jeres interesser, så I kan bruge tiden på at drive forretning!

Når de overordnede principper er på plads, sørger Vivant for, at det bliver realiseret. Gennem vores brede kundekreds har vi altid opdaterede erfaringer med de nyeste muligheder. Vi kan derfor hjælpe jer med at tage stilling til, hvilke løsninger der er de rigtige for netop jeres virksomhed.

Hos Vivant gør vi en dyd ud af at forstå jeres forretning og jeres produkter til fulde. Vi skal forstå den situation, jeres medarbejdere er i. Derigennem yder vi den bedste hjælp. Brugersupport handler om at møde brugerne på det sted, de er. Den menneskelige indsigt er essentiel. Det tekniske er selvsagt også vigtigt, men kommer i vores øjne i anden række, når det handler om brugerne. Vi glemmer aldrig, at vi er til for jer, og teknikken er til for os alle.

Rækkefølgen kan aldrig være anderledes!