Premium support til fast pris
En serviceaftale med os, er som at have sin egen it afdeling
Med en Premium support aftale er der ingen overraskelser.
It-support til fast pris er bare én af mulighederne for personlig it-hjælp.
“All inclusive”
Ved en fast serviceaftale arbejder vi proaktivt med jeres setup og sikrer, at det altid er kørende. Vi kommer forbi hos jer på faste tidspunkter og gennemgår alle systemer og står til rådighed for brugerne. Alle har adgang til vores service desk, som kan hjælpe med via telefon eller remote desktop. Hvis det ikke kan løses via telefon, kommer vi forbi hos jer.
Vi er jeres faste sparringspartner i alle tele- og it-relaterede spørgsmål – det er som at have en it-afdeling selv.
Prisen er fast, og afregnes pr. bruger pr. måned. Prisen pr. bruger afhænger af, hvor stort et set-up vi skal drive. Ofte vil en bruger i gennemsnit bruge 1-2 timer pr. måned. Dertil kommer service og vedligeholdelse af fx servere og netværk, som er dækket af aftalen. En typisk fastprisaftale ligger på mellem DKK 800,- og DKK 1.200,- pr. bruger pr. måned.
All inclusive til fast pris, er mest relevant for virksomheder med mere end 20 medarbejdere.
Hvad er med i pakken?
Her nedenfor er nogle af de ting som de fleste vælger at inkludere. Men hver kunde kan få sin egen sammensætning.
- Servicedesk
- Remote support
- Faste support besøg på jeres adresse
- Vedligehold af netværk, herunder WiFi og VPN
- Vedligehold af servere og cloud abonnementer
- Vedligehold af licenser
- Etablering og vedligehold af standardiserede software image til computere
- Løbende vedligehold og monitorering af sikkerhed, herunder antivirus og antimalware
- Strategisk sparring og rådgivning
Men kan det betale sig?
Prisen for en outsourcing-aftaler kan være vanskelige at sammenligne med andre løsninger som fx ansættelse af eget it-personale. Primært fordi ydelserne er meget forskellige. Både hvad angår omkostninger, men også hvad man egentlig får for sin investering.
Eksempel:
For 70 brugere og 5 servere ender den månedlige omkostning for en gennemsnitlig fastpris aftale på DKK 71.500. Til sammenligning koster en it-medarbejder typisk DKK 43.000 pr. måned i grundløn. Dertil kommer medarbejderomkostninger på ca. 40% (ifølge SMV Guiden) – altså i alt 60.200 afhængig af pension og øvrige goder. Dertil kan det diskuteres, om én person overhovedet er nok. Har én person bredde nok kompetencer til at løse alle opgaver? Og hvad med ferie, sygdom, efteruddannelse etc. Skal brugerne så klare sig uden hjælp i mellemtiden, eller kan man købe sig til hjælp i disse perioder?
Men hvad får man så for den ekstra investeringer på 11.300?
- Først og fremmest får man en mere fleksibel ordning.
- En medarbejder har umiddelbart en kompetencebredde, der er en del smallere end en hel konsulentvirksomhed.
- Med egen medarbejder er det uundgåeligt alligevel at skulle tilkøbe hjælp en gang imellem.
- En intern medarbejder er typisk til rådighed 37 timer pr. uge. En ekstern aftale er tilgængelig 45 timer pr. uge.
- En intern medarbejder skal afholde ferie, være hjemme ved sygdom og med mellemrum efteruddannes.
- Ved bare fem ugers ferie og to ugers sygdom pr. år bliver det 256 timer pr. år, som man skal dække ind.
- Hvis én intern medarbejder ikke er nok, vælter regnskabet helt, til fordel for en fastpris aftale.
Ud over det økonomiske og fleksibiliteten, bør man også overveje sikkerheden. En ekstern partner vil som oftest opsamle markant mere erfaring end en intern medarbejder. En opgave hos netop jer vil kun sjældent være første gang for den eksterne konsulent. Den eksterne partner bringer derimod en masse knowhow ind fra andre kunder og opgaver. Både på tekniske niveau, men også en masse erfaringer fra andre kunders brug af it-systemerne, og hvordan de bruges bedst.
Dynamics 365 CRM
Værktøjet, der holder samling på trådene. Vivant er specialister i Microsofts system til håndtering af salg, service og marketing.
Infrastruktur
IT-infrastruktur er en af vores kernekompetencer. Hele grundlaget for en succesfuld brug af it er et godt netværk.
Office 365
Er du usikker på hvad Office 365 er? Læs mere og find ud af hvordan jeres virksomhed får glæde af MS Cloud.
Adresse
Vivant support:
Vesterbrogade 149
1620 København V
+45 70 26 10 40
Vivant administration:
Fremtidsvej 26
2860 Søborg
Partnerskaber
- Microsoft
- Lenovo
- KingswaySoft
- ClickDimensions
- Xink
- Cloud Ally
- Keep-it
- Cirasync
- Heimdal