Service desk
Vores service desk hjælper med stort og småt
Til betjening af Vivants kunder har vi en service desk til hurtig og personlig håndtering af dagligdagens brugersupport.
Hvad tilbyder vi?
Vores service desk sikrer, at Vivants kunder får hurtig hjælp, og at småproblemer løses hurtigt og effektivt. Vivants service desk er det centrale kontaktpunkt. Er det noget som ikke virker, ringer man til os. Så vender vi tilbage med en løsning. Helt enkelt.
Hvorfor vælge Vivant?
Vivants service desk er ikke udelukkende bemandet af service desk-medarbejdere, men også af Vivants øvrige konsulenter. Det sikrer, at konsulenterne, som er med til at implementere kundens løsninger, kan bidrage med knowhow og baggrundsinformation til supportopgaver, hvor dette kan bidrage til en hurtig og god løsning. Dertil er en af Vivants partnere altid til stede for at hjælpe med faglig viden og beslutningskompetence. Partnerens tilstedeværelse sikrer også – ud over den faglige kompetence – at unødige kommercielle detaljer ikke står i vejen for en hurtig og effektiv opgaveløsning.
Vivants service desk afregnes enten via forbrug eller en fast pris pr. bruger pr. måned hvor alt er inkluderet. Ved fast pris undgår man uforudsete omkostninger.
Knap 120 virksomheder benytter Vivants service desk.
Hvordan fungerer det i det daglige?
Kundens brugere indmelder løbende fejl og ændringsønsker via e-mail, en kontaktformular eller pr. telefon:
T +45 70 26 10 40
M support@vivant.dk
Sagerne falder typisk i fire kategorier
- Nedbrud på centrale systemer: Mange eller alle brugere er påvirket. En løsning skal findes hurtigt.
- Fejlmelding af kritisk funktion: Brugeren kan ikke arbejde, og skal hjælpes hurtigt videre.
- Fejlmelding af ikke-kritiske funktion: En printer fejler, men en anden printer er til rådighed.
- Ændringsanmodninger: Forslag til forbedringer eller ændringer i systemer.
Alle opgaver registreres i Vivants opgavehåndtering, hvor opgavens status og prioritering løbende opdateres, og er tilgængelig for Vivants øvrige medarbejdere, der eventuelt skal hjælpe opgaven videre.
Brugeren, som melder opgaven ind, holdes løbende orienteret om
- Opgavens oprettelse og tidshorisont for løsning
- Opgavens løbende udvikling og eventuelle eskalering
- Opgavens løsning og afslutning
Når en løsning er klar, meldes der tilbage til brugeren.
Sagens løsning
- Svar på e-mail med en grundig vejledning om hvordan opgaven løses af brugeren selv
- Brugeren guides via telefon
- Remote desktop-adgang til brugerens computer hvor det vises for brugeren, hvordan opgaven løses
- Brugeren indleverer sin computer til Vivants support-kontor i København
- En af Vivants konsulenter møder på kundens adresse
Hvad koster det?
Nogle kunder ønsker at betale 1:1 efter forbrug. Andre ønsker en fastpris aftale. Ved en fastpris aftale måles ressourcetræk på Vivants service desk løbende, og evalueres på statusmøder mellem Vivant og kunden. For kunder med fastprisaftale skal dette sikre, at man ikke betaler for mere, end man forbruger, og samtidigt at forbruget ikke væsentligt overstiger det aftalte. Evalueringerne sker typisk som gennemsnit over 4-6 måneder.
Kunder er forskellige, og det er behovet også. Derfor er Vivants kunder ikke tvunget til at skulle passe ind i en fastlåst ramme. Vores høje service ligger fast, men nogle kunder har større behov for os end andre. Derfor er prisen også forskellig. Har man et stort behov for omfattende og meget hurtig hjælp, er prisen en anden end for kunder, der bruger os mindre.
Dynamics 365 CRM
Værktøjet, der holder samling på trådene. Vivant er specialister i Microsofts system til håndtering af salg, service og marketing.
Infrastruktur
IT-infrastruktur er en af vores kernekompetencer. Hele grundlaget for en succesfuld brug af it er et godt netværk.
Office 365
Er du usikker på hvad Office 365 er? Læs mere og find ud af hvordan jeres virksomhed får glæde af MS Cloud.
Adresse
Vivant support:
Vesterbrogade 149
1620 København V
+45 70 26 10 40
Vivant administration:
Fremtidsvej 26
2860 Søborg
Partnerskaber
- Microsoft
- Lenovo
- KingswaySoft
- ClickDimensions
- Xink
- Cloud Ally
- Keep-it
- Cirasync
- Heimdal