Microsoft Dynamics 365 (CRM)
Vivant er specialister i Microsofts system til håndtering af salg, service og marketing. Dynamics 365 Sales App holder styr på bl.a. kunder, kontakter, aktiviteter, tilbud og pipeline. Samtidig indeholder Dynamics 365 Fields Service moduler til håndtering af en serviceafdeling med fx håndtering af sager og ‘tickets’ og den efterfølgende håndtering hen mod en løsning. Den tredje del er Dynamics 365 Marketing til styring af marketingaktiviteter. Alternativt til Dynamics 365 Marketing, kan man supplere med enten MailChimp for en meget enkel løsning eller ClickDimensions til det mere avancerede behov.
I forbindelse med Dynanics 365 kan man støde på navnet Microsoft Power Platform. Det er er en fælles betegelse for den platform der ligger under Dynamics 365, og som også danner grundlag for fx Model Driven Apps og Canvass Apps.
Under det hele ligger Dataverse (tidligere kendt som CDS), der nu også bruges under dele af Teams, hvor Power Platform Apps og Teams Apps fremover kan blive tilgængelige.
Microsoft Dynamics 365
Salg, marketing og service samlet i ét system
Værktøjet, der holder samling på trådene. Har du prøvet at tabe en ordre, fordi du ikke fik fulgt op i tide? Kan du let og enkelt se, hvornår en kollega sidst har været i kontakt med en bestemt kunde? Har du et øjebliksbillede af, hvor mange oplæg og tilbud I har ude hos kunderne?
Løsningen kan være Dynamics 365 (tidligere kendt som Microsoft CRM). CRM betyder Customer Relationship Management, og handler basalt set om styring af al information og kommunikation til og fra dine kunder og emner. Dertil rummer systemet mulighed for styrring af service afdelingen med fx ticket og sagshåndtering, samt simpel e-mail marketing.
CRM gennem Outlook
Dynamics 365 CRM er en integreret del af Outlook. Dine salgsindsatser og mails bliver automatisk registreret på kunden, når du arbejder i Outlook. Når du sender oplæg og bearbejder kunderne, registrerer du din bearbejdning i Outlook. Alle informationer er let tilgængelige for dig selv, dit salgsteam og virksomhedens ledelse.
Det er naturligvis også muligt at tilgå Dynamics 365 CRM på mobile enheder via en app, der er gratis.
Nye moduler og systemer i eksisterende CRM
Der er også rig mulighed for at udbygge sit Dynamics 365 med nye moduler, som man selv designer. Det kaldes ofte for xRM eller Power Platform Apps. Når du allerede har Dynamics 365, kan du uden yderligere licensomkostninger bygge dine egne moduler. På den måde får du helt ny funktionalitet, uden brugerne skal lære et nyt system at kende.
Typer af moduler
Vivant har lavet løsninger til fx projekt- og time-/sagsstyring, kursus- og deltageradministration, private equity, loyalitetsklubber, rekrutteringsvirksomhed, personalehåndtering og intern HR, service-/supportafdelinger, komplekse franchisestrukturer, markedsføring til kunder og kommende medarbejdere og naturligvis salg, pipelinestyring, forecasting, KPI-målinger og rapportering via let overskuelige dashboards. Ud over de xRM-moduler vi selv har lavet, har vi et godt overblik over de moduler, man kan købe via tredjepart, og på den måde berige sin Dynamics 365 med ny udvidet funktionalitet.
Cloud eller egen server
Når man køber Dynamics 365 CRM, vælger man selv, om man ønsker sit CRM-system hos Microsoft, eller om man ønsker det installeret på sin egen server. Langt de fleste vælger en cloud løsning. Vivant kan hjælpe dig med at træffe det rigtige valg. Der kan være økonomiske og/eller tekniske grunde til at vælge det ene frem for det andet. Vælger du at benytte Dynamics 365 CRM som en online-service, er du meget hurtigt i gang, og har meget få opstartsomkostninger.
Erfaring
I mere end 20 år har Vivant – dels som interne it-medarbejdere og dels som eksterne konsulenter – arbejdet med CRM for blandt andre flere førende konsulenthuse, landets størte banker og pensionsselskaber og en lang række førende design brands. Så det er ikke tom snak, når vi siger, at Vivant har salg og salgsledelse godt inde under huden. Den proces, I arbejder ud fra, er vores udgangspunkt for implementeringen, og vi ved samtidig, hvilke tekniske muligheder der findes. Derfor finder vi hurtigt den rigtige løsning for jer, uanset om det er CRM til en mindre installation eller en større implementering i en kompleks organisation.
Infrastruktur
IT-infrastruktur er en af vores kernekompetencer. Hele grundlaget for en succesfuld brug af it er et godt netværk.
Brugersupport
Service er det centrale hos Vivant. De fleste it-brugere har brug for en livline en gang imellem. Vi kan hjælpe dig hvorend du er.
Office 365
Er du usikker på hvad Office 365 er? Læs mere og find ud af hvordan jeres virksomhed får glæde af MS Cloud.
Adresse
Vivant support:
Vesterbrogade 149
1620 København V
+45 70 26 10 40
Vivant administration:
Fremtidsvej 26
2860 Søborg
Partnerskaber
- Microsoft
- Lenovo
- KingswaySoft
- ClickDimensions
- Xink
- Cloud Ally
- Keep-it
- Cirasync
- Heimdal